Monday, March 30, 2009

alkisah.....

alkisah pada tanggal 19 mei 2006 satu kejadian yang agak mengerikan telah berlakudi sebuah blok asrama yang terletak di dalam kawasan koleq. seorang pelajar tingkatan 2 @ form 2 telah pulang ke asrama ..... untuk tidur. sebelum itu biarlah kita namakan budak itu sebagai A. sebab dia pulang ke dorm ialah kerana pada hari itu hari cuti hari wesak(kalau tak salah). disebabkan cuti umum maka dia pun mengambil keputusan untuk pulang ke dorm sebab tiada alasan untuk dia stay kat kelas. lagipun boleh dikatakan semua homework telah selesai. so budak ni pun balik la ke dorm. sampai sampai je kat dorm, ngan muka sangap nak tido, dia pun terus merebahkan badannya ke atas katil. sedar sedar je dah pukul 12.30. tgh hari. kebetulan pulak hari 2 hari jumaat. so mesti la kena pergi sembahyang jumaat. time ni lah kejadian yang agak mengerikan itu berlaku. semuanya bermula apabila seorang rakan si A ni menggerakkan A untuk pergi sembahyang jumaat," A, bangun, gi semayang jumaat". dalam keadaan yang lalok si A ni pun duduk menghadap lantai. lepas 2 entah macam mana tah dia lose grip lalu...



DUSH!
kedengaran bunyi seseorang terjatuh dari katil.
rupa-rupanya si A 2 yang jatuh tersembam @ lebih dikenali lagi sebagai face first! nak lagi dasyat lagi, dia jatuh dari katilnya yang di tingkat 2(katil dia tingkat atas). time 2 semua penghuni dorm ^&* mula bertukar menjadi gelabah tatkala melihatkan mulut si A yang penuh dengan darah tapi si A ni mantain cool je nak menunjukkan dia ni bukan dari spesis ehem ehem.
bila sampai kat toilet dia pun check dia punya gigi la dan hasil pemeriksaan awal mendapati dua batang gigi depannya patah dan ada yang menjadi longgar.ketika si A ni tengah dekat toilet, secar tak langsung satu dorm tempat si A ni tinggal mula menjadi gabra dan start panggil prefect. tapi si A ni cool gila. dia langsung tak menunjukkan rasa-rasa sakit yang sepatutnya ditunjukkan oleh orang yang sama keadannya dengan si A. selepas beberapa minit, beberapa orang prefects pun masuk lalu bertanyakan keadaan si A ni. dia pun menjawab,"ok je fect". tengok, cool tak dia? akhirnya salah seorang prefect yang berada di situ pun menelefon warden dan warden pun sampai. tanpa berlengah lagi warden yang agak prihatin ni pun membawa si A(time tu dia pakai baju lambang uchiha sebab nak menunjukkan dia ni macho habis ) ni ke hospital. bila sampai kat hospital ramai la yang pelik apabila melihat keadaan si A ni. ada yang bertanya,"kenape(dalam loghat orang k.k.) dengan kamu ni?". si A ni jawab dengan selamber haram dan sambil senyum,"jatuh, pak cik". selepas dekat dua jam lebih melepak sambil menahan sakit, baru la si A ni dipanggil untuk menjahit mulutnya yang dirasakn telah membengkak menjadi seperti mulut membernya, XXX.

dalam pukul lima lebih kat nak kul enam, baru la si A ni pulang ke asrama. maka ramai la yang prihatin akan si A ni.. (ada jugak la yang buat-buat prihatin).

kesan kemalangan tersebut boleh dikatakan amat dasyat sekali. si A tak boleh nak menjamah nasi lebih kurang seminggu. antara effect permanent insiden tersebut ialah dia tidak dapat menunjukkan ekspresi muka(macam tak ada perasaan la). sampai sekarang si A ni masih mengalami trauma disebabkan insiden itu...

dah abis la.....






2 comments:

A said...

ngko ke?

haha kan muka dh jadi stone
xde perasaan
mmg sama mcm abgnyer si Nizam tu...

::indrashapawiabduldaim:: said...

amzaq.....,
aku bkn nk ckp pe r..,
PADAN MUKA HANG!!
HAHAHAHAAHAHA...,

.....